Bron: Fashion CloudContact
Het is belangrijker dan ooit om goed in contact te blijven met je klanten op een digitale manier. En niet alleen nu, maar ook in de toekomst is dit van belang. Gelukkig hoef je niet een webshop te hebben om digitaal te kunnen verkopen en in contact te staan met je klanten. Fijn hè!
Zorg dat je een Instagram account hebt en je kunt aan de slag! Super handig! We willen je onze tips en een paar ideeën presenteren die we van de community hebben verzameld:
1. Verkopen via Instagram zonder webshop
Interessant! Maar hoe doe je dit dan? Er is een grote kans dat je de functie al eens voorbij hebt zien komen maar niet weet dat je dit zelf ook kunt doen: Instagram Shopping! Met deze functie kan je op een foto waar een hele outfit op staat de verschillende onderdelen uitlichten. Wanneer iemand erop klikt, komt de informatie over dat product naar boven mét de prijs en kunnen ze gelijk overgaan op aankoop.
Als je 10 van deze posts hebt geplaatst, dan krijg je in je account ook een shopping knop te zien. Heel handig, want nieuwe accountbezoekers zien dan gelijk dat je een winkel bent.
Foto via Fashion Cloud
Foto via Fashion Cloud
Met een algemene Instagram post kan je super goed je producten individueel in het licht zetten. In de beschrijving kan je extra informatie neerzetten over het product en de prijs. Je kan ook, als je een webshop hebt, hier naartoe linken.
Foto via Fashion Cloud
Zoals de post in deze afbeelding laat zien, kan je ook bijvoorbeeld outfitboxen of andere productcategorieën zoals broeken uitlichten. Je wilt dit natuurlijk super graag delen met je klanten. Zet het online en zorg dat de geïnteresseerden makkelijk contact met je kunnen opnemen via telefoon, app, of email.
Foto via Fashion Cloud
Op Instagram kan je perfect een of meerdere outfits laten zien. Via een post, een reel, een story, etc. Er is echt van alles mogelijk! Het geeft je daarom ook de mogelijkheid om te reageren op de huidige trends, het integreren van nieuwe must-haves, en/of verschillende producten in combinatie met elkaar! Laat jouw toffe items zien en waar mensen deze kunnen kopen.
Foto via Fashion Cloud
Hopelijk kan je nu gelijk aan de slag en maak je van jouw Instagram een waar verlengde van je eigen winkel! Het visuele aspect is super belangrijk. Zorg dan ook dat je goed belichtte foto's en video's deelt. Heel veel succes, we kijken er naar uit om het resultaat te zien!
Jouw aanbevolen artikelen
LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS
Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...
WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL
Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...
LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS
Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...
Contact
Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?
Vul dan het contactformulier in!