Bron: INretailContact

Tevreden klanten, de beste ambassadeurs  

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek te doen. Waarbij je niet alleen let op het percentage tevreden klanten, maar juist ook op het percentage klanten die nog niet of helemaal niet tevreden is.  

Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar juist de feedback van de ontevreden klanten is het allerbelangrijkste. Hierdoor leer je goed kennen waar je nog op kunt verbeteren om het percentage tevreden klanten te verhogen. In dit artikel leggen we je verschillende manieren voor hoe je makkelijk de juiste informatie kunt krijgen.  

Niet alleen maar de reactie naar jou toe is belangrijk, het is natuurlijk ook extra fijn als andere mensen ook horen hoe fijn het is. Mond-op-mond reclame is daarbij erg bevordelijk.

 

Optie 1: Actief vragen
De makkelijkst te implementeren manier is door mondeling aan uw klanten te vragen hoe ze hun winkelbezoek hebben ervaren. Net als dat online bij een webshop de pop-up kan komen of de winkelende klant tevreden is. Geef het doorvertellen een extra swing door ‘zeg het voort’ toe te voegen bij een positieve reactie. 

Foto door Nataliya Vaitkevich via Pexels


Foto door Mentatdgt via Pexels
Optie 2: Online reviews
U kunt uw klanten vragen om online een review achter te laten bij het gekozen platform van uw voorkeur. Een review is namelijk de onlineversie van mond-op-mond reclame. Via onderstaande kanalen kunt u een digitale review omgeving opzetten.  

  1. https://www.klantenvertellen.nl/ 

  1. https://www.custorate.nl/ 

  1. https://www.trustpilot.com/  


Herinner uw klanten eraan door middel van QR-codes en mailtjes dat ze een review achter kunnen laten! 


Optie 3: Fysieke reviews 

Misschien heb je ze wel eens gezien, de fysieke pilaren waar je met smileys kunt aangeven hoe tevreden u was over de ervaring van een winkel, tandarts, etc. Met de SmileyTouch van HappyOrNot kunt u zelf zo'n review-tool gebruiken! Deze tool helpt de data te verzamelen en in een makkelijk overzicht met u te delen. Zodat je precies weet waar je nog kunt verbeteren, of waar je sterke punten al zitten. 


 

Jouw aanbevolen artikelen

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL

Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

Contact

Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?

Vul dan het contactformulier in!