Bron: Vendrig Packaging via Retail InsidersContact

Wensen en behoeften van klanten veranderen met betrekking tot de verpakking van hun aankoop. Het is dan ook slim om hierop in te spelen. In dit artikel vind je welke verpakkingstrend er momenteel zijn en hoe jij je klant hiermee kunt verassen! 

 

Verpakking is een van de belangrijke elementen in een juiste marketing. Niet alleen een logo op het tasje kan weergeven waar er gewinkeld is, ook digitale elementen en duurzaamheid geven de klant een extra waarde levering naast hun nieuwe aankoop. 

 

Trend 1: slimme verpakking
Ga voor een slimme verpakking! Door middel van een QR code of een NFC tag in het label of het tasje, kun je de klanten een extra ervaring meegeven tijdens of na hun aankoop. Gebruik deze middelen om je klanten naar de webshop te leiden, extra informatie te geven over de nazorg van de aankoop of om ze te belonen met iets extra's als bedankje voor hun aankoop.
 
  1. NFC: plak een NFC sticker op de tasjes die je nu al meegeeft. 

  1. QR code: Maak een algemene QR code en stempel of sticker deze op uw verpakkingsmateriaal. 


Foto door Kampus Production via Pexels

 

 


Foto door Karolina Grabowska via Pexels
Trend 2: verduurzaming
Het verduurzamen van de verpakking is grotendeels al begonnen toen de plastic tasjes geld gingen kosten. Veel retailers zijn toen overgestapt op kartonnen tasjes of zelfs katoenen tasjes. Waarbij klanten katoenen tasjes vaak hergebruiken. Vaak is een oplossing zonder plastic de beste en anders. Even op een rijtje wat er mogelijk is:
 
  1. Biologisch afbreekbare tasjes 

  1. Canvas/katoenen tasjes (met logo voor de extra marketing) 

  1. Kartonnen tasjes (met FSC® of PEFC™ keurmerk) 

  1. Kartonnen retourzakken voor verzending 

 

 

 

Trend 3: personalisatie
Klanten vragen steeds vaker naar gepersonaliseerde producten of diensten. Hetzelfde geld voor verpakkingen. Door een simpele toevoeging te doen aan uw verpakking voelt een klant zich gewaardeerd en zal daarom ook sneller terug denken aan uw bedrijf.
 
  1. Maak handgeschreven kaartjes 

  1. Richt je naar de klant: “speciaal voor JOU” 

  1. Doe er iets extra's bij speciaal voor de klant (klein cadeautje, korting bon, etc.) 


Foto door Ron Lach via Pexels

 

Deze video laat zien wat je nog meer met je verpakking kunt doen! 

Succes en veel plezier met het creëren van de nieuwe verpakkingservaring. 

Jouw aanbevolen artikelen

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL

Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

Contact

Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?

Vul dan het contactformulier in!