Bron: EcorysContact

Kringloopwinkels hebben, samen met onder andere de milieuscheidingsstations, een belangrijke functie bij het promoten van hergebruik van goederen en het recyclen ervan. Door de kringloop branche wordt een stuk minder CO2 uitgestoten. Voor de komende 10 jaar wordt er een sterke opkomst verwacht van winkels die zich specifiek richten op tweedehands kleding.  

Het is dan ook zeker interessant om te kijken naar de mogelijkheden van een tweedehands concept toe te voegen aan je eigen winkel. Hiermee kan je meer verschillende doelgroepen bereiken, kun je iets bijdragen aan het milieu en geef je kleding een tweede leven! 

 

 

Foto door Cottonbro via Pexels

 

Leuk! Maar hoe kom ik aan de kleding?
Er zijn verschillende manieren waarop u aan uw tweedehands kledingcollectie kunt komen.
 
  • U zou deze kunnen inkopen bij groothandels. Er zijn al steeds meer grotere bedrijven die tweedehands kleding aanbieden voor de herverkoop.  

  • U kunt uw klanten vragen om hun voormalige kleding in te leveren in de winkel. Als deze persoon hier iets voor terug krijgt (korting, geld, etc.) zullen ze eerder bereid zijn dit te doen. 


Foto door Cottonbro via Pexels

 

 


Foto door Cottonbro via Pexels
Ik heb de kleding, wat nu?
Nu is het moment om een hoek in de winkel in te richten speciaal voor deze collectie. Geef door middel van bordjes aan dat deze kleding tweedehands is, dat de klanten voor een bedankje zelf iets kunnen inleveren en dat het bijvoorbeeld bijdraagt aan een beter milieu.

Het is ook van belang dat de kleding er netjes bij hangt. Neem alleen gewassen kleding aan om dit voor jezelf makkelijker te maken. Daarnaast kan het handig zijn om een strijkijzer of stomer in de winkel neer te zetten om zo de kleding mooi op te hangen. Deze kan je natuurlijk ook voor je eigen collecties gebruiken.

 

Jouw aanbevolen artikelen

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL

Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

Contact

Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?

Vul dan het contactformulier in!