Bron: Retail Innovation PlatformContact

Het aanschaffen van een interactief scherm voor uw etalage is een flinke investering. Echter kan een interactief scherm wel uw stopping power vergroten en zo meer klanten naar uw winkel trekken. In dit artikel leggen we u uit op welke manieren een interactief scherm zal bijdragen aan een sterkere stopping power etalage! 

 

Actie 1: Activeer de voorbijganger
Voor een succesvol scherm is het cruciaal dat het scherm ook echt door potentiële klanten gebruikt gaat worden. Het moet duidelijk zijn dat er interactie kan plaatsvinden, maar ook hoe deze interactie uitgevoerd kan worden. Zo voorkom je dat nieuwsgierige mensen hun interesse verliezen. Voorbeelden van een duidelijke aanwijzing zijn teksten als ‘touch me’ of een duidelijke ‘play’ knop. Let wel, het is belangrijk dat het scherm zonder of met weinig vertraging reageert. Want wanneer de vertraging te lang is, zullen mensen geïrriteerd raken en kan het waardevoller zijn om geen interactie toe te voegen.

Foto door Ksenia Chernaya via Pexels

Naast het duidelijk aangeven van de interactiemogelijkheid, is het ook van belang om van tevoren te infomeren wat de gebruiker eruit kan halen. Leidt het gebruik tot meer informatie over producten uit de winkel? Kunnen ze een speciale aanbieding krijgen? Als deze waarde duidelijk en interessant is, zullen voorbijgangers sneller geneigd zijn om het scherm te gebruiken en of de winkel in te gaan.  

 

Voorbeelden van een interactief scherm kunt u hier bekijken:

 

Video van Aurora Multimedia Ltd via YouTube

Video van NuFormer via YouTube

 

 Interesse in een interactief scherm in uw etalage? Vind hieronder verschillende bedrijven waar u een interactief scherm en service voor installatie kunt aanschaffen! 

  1. https://yevisual.be/wat-we-doen/etalageschermen/  

  1. https://amadeatechnologies.com/  

  1. https://www.vision2watch.nl/  

  1. https://vandomburg.nu/nl/oplossingen/retail  

  1. https://solutions.dobit.com/nl/retail-experience  

 

Actie 2: De juiste content
Het is natuurlijk van belang dat tijdens het gebruiken van het interactieve scherm, de potentiële klant wordt omgezet in een daadwerkelijke klant. Hierbij is het belangrijk om goed te kijken naar welke doelgroep u wilt aanspreken, om zo de juiste gerichte content te bepalen.

Wanneer uw doelgroep geïnteresseerd is in bepaalde producten is het verstandig deze naar voren te laten komen met informatie over het product bijvoorbeeld. Moet de interesse nog gewekt worden? Probeer dan een interactie te creëren die juist de ontdekking van producten mogelijk maakt.

Foto door Andrea Piacquadio via Pexels

 

 

 

Actie 3: Meet en verbeter 

 

Het is interessant om te zien of uw scherm daadwerkelijk het gewenste effect heeft. Dit kunt u op verschillende manieren meten. Vergelijk de stijging in verkoop met hoe vaak de interactie is gestart (deze informatie zit vaak in de aangeboden interactieve pakketten).  

Op deze manier kunt u ook kijken of bepaalde content vormen het beter doen dan anderen door deze af te wisselen en de verschillende data met elkaar te vergelijken. 

 

Niet alleen interactieve schermen in de etalage kunnen uw klanten net die extra ervaring geven waar u naar opzoek bent. Ook interactieve schermen/intstallaties op een andere locatie in uw winkel kunnen meerwaarde leveren aan uw klanten en ze daarmee overhalen tot aankoop. 

 

 

 

Jouw aanbevolen artikelen

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL

Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

Contact

Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?

Vul dan het contactformulier in!