Bron: INretailContact

Het coronavirus is nog niet over en het is daarom belangrijk de grenzen van jou en de klant te respecteren met betrekking tot afstand houden, zonder dat de kwaliteit van verkopen achteruitgaat natuurlijk. Het is altijd belangrijk om in samenspraak met de klant te bepalen welke manier van helpen hun voorkeur heeft.


Advies geven bij de paskamer is een van de belangrijkste verkoop momenten, zeker als de kleding nog op maat gemaakt moet worden. Dit kan uiteraard blijven plaatsvinden. Daarom in dit artikel geven we een paar handige tips die je kunt meenemen om met afstand de best mogelijke service te bieden!

 


Foto door Cottonbro via Pexels

Foto door Tima Miroshnichenko via Pexels

 

  • Lengte broek: meet de tussenbeenlengte van de gedragen broek. Die lengte kan gehanteerd worden voor de nieuwe broek;

  • Mouwlengte: laat bijvoorbeeld de partner van de klant de mouw omslaan op advies van de medewerker en een speld plaatsen. De medewerker kan het vervolgens meten, eventueel vastspelden. Ter controle trekt de klant het jasje weer aan;

  • Lengte jas/jurk/rok: laat de klant omslaan en bijvoorbeeld de partner plaatst een speld. De medewerker kan het vervolgens meten, eventueel vastspelden. Ter controle trekt de klant de jas/jurk/rok weer aan;

  • Kindermode: laat de ouder het kind aan-/uitkleden zodat de medewerker advies kan geven;

  • Bodyfashion: zoveel mogelijk op afspraak of personal shopping. Dan gelden dus andere regels, zoals hierboven beschreven;

  • Bruidsmode: zie checklist ‘Acties ter voorkoming verdere verspreiding van het Coronavirus in bruidsmodewinkels’.


Foto door Tima Miroshnichenko via Pexels

Jouw aanbevolen artikelen

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

WINKELBELEVING WORDT HÉT OVERLEVINGSMIDDEL

Fysieke winkels moeten het tegenwoordig vaak opnemen tegen de online markt. Online is snel en makkelijk. Daarom is het voor winkels belangrijk dat er een reden is waarom klanten liever naar de winkel komen. Een juiste winkelbeleving is al langer ...

LEER MEER OVER JE KLANTERVARING MBV REVIEW TOOLS

Het liefste wil je dat al je klanten tevreden zijn over de ervaring en artikelen in de winkel. Helaas is het in de werkelijkheid niet altijd het geval. Om te weten hoe het percentage tevreden klanten alsmaar hoger kan worden, is het handig om een klantentevredenheidsonderzoek ...

Contact

Heeft u een vraag over deze informatie of wilt u graag in contact komen met de leverancier van deze informatie?

Vul dan het contactformulier in!